Jaki typ rozwoju postaci przypadł wam najbardziej do gustu? Bardzo ważna przecież sprawa w grach RPG. Chodzi mi o zdolności i umiejętności (lub talenty) i sposób ich przydzielania.
Mi chyba najbardziej podobał się rozwój z Diablo 2 - każda klasa miała około 30 umiejętności i można je było dodatkowo ulepszać (mi najbardziej przypadł do gustu paladyn) . A by zdobyć te lepsze trzeba było mieć odpowiedni lvl i słabsze umiejętności. Były tam 4 główne zdolności - Siła, Zręczność, Żywotność i Energia.
Potem spodobał mi się też system w Gothicach (1 i 2). By zdobyć zdolność trzeba było pójść do nauczyciela (siła, zręczność, mana). A w formie talentów były różne umiejętności np. Skradanie, szczelanie z łuku, walka mieczami (która udostępniała większą liczbę ciosów).
EDIT:
Zapomniałem dodać że można było podnosić zdolności różnego rodzaju miksturkami, oraz zdobyć zawód (np. myśliwy).
Ostatnio zmieniony przez Mikiss Sob Mar 15, 2008 11:44 am, w całości zmieniany 1 raz
Powinieneś jeszcze wspomnieć o systemie "Morrowindowym" - im więcej używasz danej umiejętności, tym szybciej sie rozwija - eg. im więcej walczymy mieczem, tym szybciej rosną nasze umiejętności dotyczące danego oręża.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 15, 2008 12:44 pm
Powiem tak: System rozwoju w Diablo mnie nudzi - ilke razy powtarzaliśmy wbijanie skilli poprzez siekanie potworków. Najbardziej mi pasuje system rozwoju postaci w Gothicu - najbardziej realny i interesujący - szkoli Cię nauczyciel, tu nie ma czegoś takiego jak samouk. Pasuje mi rówież rozwój w Gothicu czy w Runescapie - robiąc coś uczymy się tego podnoszac sobie statystyki danych cech.
Ps. Mikiss, polecam jak najszybciej - za 20 złotych złota edycja 5 miesięcy grania wyjęte z życiorysu
Ps. Mikiss, polecam jak najszybciej - za 20 złotych złota edycja 5 miesięcy grania wyjęte z życiorysu
A ja właśnie już niedługo będę mieć Złotą Edycje - jeszcze 50% .
Hunter napisał/a:
System rozwoju w Diablo mnie nudzi - ilke razy powtarzaliśmy wbijanie skilli poprzez siekanie potworków.
Ok, samo zdobywanie lvl jest banalne (ale i tak mnie wciąga), chociaż same umiejętności są ciekawe.
Hunter napisał/a:
Najbardziej mi pasuje system rozwoju postaci w Gothicu - najbardziej realny i interesujący - szkoli Cię nauczyciel, tu nie ma czegoś takiego jak samouk.
Tu się zgodzę. Szkoda tylko, że nie można było się nauczyć czarów a nie korzystać z runów i zwojów.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 159 Skąd: a przyjedziesz?
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 3:43 pm
Mnie się bardzo podobał system rozwoju postaci w Wiedźminie, ze względu na zrezygnowanie z punktów, modyfikatorów, kar etc (w postaci liczbowej, która niektórym nic nie mówiła).
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 3:51 pm
Mikiss napisał/a:
Szkoda tylko, że nie można było się nauczyć czarów
Widzisz tu jest kwestia sporna bo i to mi pasowało no bo jak to wygląda? Twoja postać zostaje "umagiczniona" ?
Brzmi to bynajmniej dziwnie, a runy to narzędzia podręczne (praktycznie jak najzwyklejszy system czarów), a urozmaica to moim zdaniem rozgrywke - bo, żeby wyczarować to nie tylko musisz być odpowiednio wyszkolony, ale musisz mieć odowiedni przedmiot
W grach generalnie jest to przekombinowane i nie zbalansowane. Kupa umiejętności, których nikt nigdy nie użyje. Dostajesz level i wybieraj jedną z 30 możliwości.
Najbardziej podoba mi się system z Dungeon Crawl. Gdyby jeszcze wywalić te levele...
Z puli doświadczenie dostaje się punkty do umiejętności, których używamy, ale możemy szkolenie niektórych umiejętności wyłączyć
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 5:23 pm
Ooo tak levelovanie postaci niekiedy przyprowadza mnie o odruchy wymiotne - no bo ile można? Spodobał mi się natomiast system rozwoju postaci w znanym Runescape - może i gra w javie, ale uważam iz jest bardzo rozbudowana.
A właśnie zapomniałem o systemie "Fablowym". Otóż dostaejmy 2 rodzaje doświadczenia - ogólne i ... charakterystyczne. Charakterystyczn czyli właśnie dostaje sie doświadczenie dzięki używaniu jakiegoś rodzaju broni i magii. Dzięki temu można "kupić umiejętności" za to doświadczenie - i nie ma lvli. A ogólne to takie dla wszystkich umiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum