Wysłany: Nie Lut 04, 2007 12:01 pm W samo południe - Najwygodniejsza ilość jednostek
Jaka jest najwygodniejsza ilość jednostek w grze RTS? Na tyle mała, aby całą grę dało się kontrolować bez aktywnej pauzy.
Zauważmy, że twórcy juz dawno rozwiązali to w połowiczny sposób, poprzez wprowadzenie skrótów klawiszowych dla grup, ale dołączenie, lub odłączenie od takiej grupy czegokolwiek później, jest dosyć czasochłonne.
Oczywiście jednostka, jednostce nierówna. O ile w takim Kohan, albo Dawn of War mamy pojedynczych żołnierzy, jednak kontrolujemy całe ich oddziały, działające wyłącznie jako całość.
Mnie np. w Dawn Of War sie nie podoba ze sie dokupuje zolnierzy do jednoski ja wole produkowac je osobno i za pomoca skrotow klawiszowych laczac w groby a co do ilosci to tak jak bylo w SpellForce max 80 i tak zeby nie zajmowaly ponad pol ekranu
Moim zdaniem jednostek może być bez liku,gracz może mieć nawet pół planszy jednostek.Zastanawia mnie jednak to,czy gracz będzie miał czas i ochotę "kisić" tyle jednostek zamiast rozbić przeciwnika i przejść planszę.
Wielka ilość jednostek wprowadza też niepotrzebne zamieszanie.Jednostki mieszają się ze sobą.W "Podboju Rzymu" moje pomieszane jednostki zaczęły walczyć ze sobą.
Ja najbardziej w grze lubię, gdy podcza grania, czuję się jak podczas bitwy (m.in. pomaga w tym grafika ale nie tylko...), czyli jest ogromna ilość jednostek. Szkoda, że w Warcraftcie 3 można było dysponować tylko tak małą liczba jednostek...
Też to lubie Mikiss ale mój komp na to nie pozwala Według mnie liczba jednostek powinna być zbliżona do liczby z bitwy prawdziwej (jeśli jest to bitwa historyczna)
A ja sobie przypominam Celtic kings: Rage of war
tam można było zaznaczyć nawet jednostki porozrzucane po całej mapie
ilość armii ograniczało jadło w twojej osadzie
Bohater mógł prowadzić ze sobą 50 jednostek w porządnym szyku np.
on na przodzie, topory za nim, konnica na skrzydłach, a łuki za toporami
Ja bronie wielkich bitew na których można nacieszyć oko
jednak w worcraftcie gdzie zespół liczył niewielu. stawiał na siłę i umiejętności wojów
Ja jestem rozerwany między grupy a niezliczone wojo
wybrałem grupy
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 3:33 pm
To wszystko zależy od tego w jakiej skali jest gra. Jest duża różnica pomiędzy seria TW, a na przykład warcraftem mimo tego najbardziej mi odpowiadają grupy czyli +50.
A tak BTW to uważam, że w kwestii jednostek jedno z najlepszych zastosowań miał Dawn Od War. Oddziały, które można ulepszać kilkoma kliknięciami myszki , moim zdaniem bardzo wygodne i praktyczne.
Moim zdaniem to blizzard świetnie rozwiązał ten problem bardzo dawno w sc ale fajne też jest rozwiązanie z battle of the midle earth że produkujesz odział a nie jednostkę i jak to wypada każda jednostka się leczy tak w batlle of the midle earth jednostki z odziału się reprodukują
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum